• Regulamin stołówki szkolnej

        •  

          Regulamin stołówki szkolnej w Zespole Szkół w Maliniu

          § 1

          1. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni  dla uczniów szkoły.
          2. Posiłki przygotowane są na miejscu przez pracowników szkoły zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP.
          3. Do korzystania z posiłków w stołówce uprawnieni są:
          1. uczniowie  wnoszący opłaty indywidualnie,
          2. uczniowie, którym dożywianie dofinansuje ośrodek pomocy społecznej lub inni sponsorzy.                          
          1. Posiłki wydawane są w godzinach:
          1. w szkole od 10:00 do 12:00  w formie obiadów jednodaniowych
          2. w przedszkolu o 8:00 śniadanie, 12:00 obiad dwudaniowy, 14:30 podwieczorek
          1. Za wydawanie posiłków odpowiada pracownik stołówki zgodnie z jego zakresem czynności.
          2. Posiłki wydaje się na podstawie listy uczniów objętych opłatami oraz pomocą społeczną lub wpłatami sponsorów.

          § 2

          1. Korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej jest odpłatne.
          2. Opłaty wnoszone są przez rodziców uczniów korzystających ze stołówki, ośrodek pomocy społecznej  dla uczniów  objętych tą formą wsparcia  oraz sponsorów.
          3. Opłaty za korzystanie z posiłków ustala się na okres roku szkolnego.
          4. W sytuacjach wzrostu kosztów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności w porozumieniu z Wójtem Gminy Tuszów Nar. i poinformowaniu o tym fakcie korzystających ze stołówki, z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
          5. Wysokość opłat ustalona jest odrębnym zarządzeniem i podawana do publicznej wiadomości w formie informacji wywieszonej na tablicy informacyjnej placówki i umieszczenia na stronie internetowej szkoły oraz dodatkowo poprzez informację  przekazywaną na spotkaniach z rodzicami.

           § 3

          1. Rodzice lub prawni opiekunowie uczniów, mają obowiązek opłatę za korzystanie z posiłków uiszczać na dany miesiąc w formie gotówkowej, do intendenta  w szkole,  z dołu do 25 dnia  danego miesiąca.
          2. Intendent wpłaca zebrane środki na konto Gminy w Tuszowie Narodowym w tym samym dniu po zebraniu gotówki.  Dopuszcza się dokonanie wpłaty w innym terminie, jednak nie dłuższym niż 3 dni od daty  pobrania gotówki od rodziców.
          3. Wpłaty za dożywianie z ośrodka pomocy społecznej lub od innych sponsorów wpływają na konto Gminy w Tuszowie Narodowym.
          4. Nie uiszczenie opłaty w podanym terminie będzie równoznaczne z rezygnacją z wyżywienia w stołówce od kolejnego miesiąca.
          5. Nie uiszczona opłata za posiłki podlegać będzie egzekucji na zasadach określonych odrębnymi przepisami.

          § 4

          1. Wysokość opłaty ustala się comiesięcznie jako iloczyn liczby dni pracy szkoły w danym miesiącu oraz ustalonej wg pkt 2 ceny jednostkowej posiłku.
          2. Opłatę za jeden (dwudaniowy, jednodaniowy ) posiłek dla ucznia ustala Dyrektor placówki w  porozumieniu z organem prowadzącym, w oparciu o kalkulację kosztów zawierającą wyłącznie równowartość ceny produktów użytych do przygotowania posiłku (tzw. wsad do kotła).
          3. Do opłaty pobieranej za posiłek ucznia nie wlicza się pozostałych kosztów przygotowania posiłku w tym wynagrodzeń pracowników i składek naliczanych od tych wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania stołówki.
          4. W przypadku nieobecności ucznia w szkole przysługuje zwrot części wniesionej opłaty proporcjonalnie do liczby dni, w których uczeń nie korzystał z posiłku w stołówce szkolnej.
          5. Zwrotów, o których mowa w punkcie 4 dokonuje się na koniec danego miesiąca, w którym przypadły dni nieobecności, w formie odpisu z należności za obiady ustalanego w następnym miesiącu, z wyjątkiem miesiąca czerwca i grudnia, kiedy zwrot dokonywany jest w formie gotówkowej lub przelewem na konto rodziców, opiekunów prawnych ucznia, wskazane stosownym oświadczeniem.

          § 5

           Zasady zachowania się w stołówce szkolnej:

          1. Uczeń zobowiązany jest przed posiłkiem umyć ręce.
          2. W stołówce obowiązuje cisza podczas spożywania posiłków.
          3. Wprowadza się zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
          4. Zabrania się wnoszenia na stołówkę własnych naczyń.
          5. Zabrania się wszelkiego rodzaju popychania, szarpania i innych zaczepek oraz niszczenia majątku stołówki.
          6. Naczynia po spożyciu posiłku należy odstawić na wyznaczone miejsce.
          7. Podczas wydawania obiadów zabrania się pobytu w pomieszczeniach stołówki osobom nie spożywającym posiłków, w tym również rodzicom uczniów.
          8.  Z posiłków można korzystać wyłącznie w stołówce. Stołówka nie prowadzi sprzedaży na wynos.
          9. Uczniowie korzystający ze stołówki szkolnej  zobowiązani są do pozostawienia kurtek w szatni, tornistrów przed stołówką.
          10. Nadzór nad uczniami sprawuje nauczyciel dyżurny zgodnie z grafikiem dyżurów.
          11. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.

          § 6

          1. Informacje o nieobecności ucznia na obiedzie należy zgłaszać w dniu poprzedzającym nieobecność, telefonicznie lub osobiście w placówce, w której korzysta z obiadów, a w przypadku niezaplanowanej nieobecności w szkole (z tytułu choroby, zdarzenia losowego itp.), najpóźniej w danym dniu nieobecności do godz. 8.00.
          2. Brak informacji o nieobecności na obiedzie nie będzie respektowane przy odpisie.
          3. Rezygnację z korzystania ze stołówki szkolnej należy zgłosić do intendenta najpóźniej do ostatniego dnia poprzedzającego miesiąc. 

          § 7

          1. Aktualny jadłospis na dany dzień jest wywieszony na tablicy ogłoszeń na korytarzu oraz w stołówce.
          2. Jadłospis sporządza się w układzie dekadowym z uwzględnieniem norm żywieniowych. 

          § 8

          1. Sporządzanie i prowadzenie na bieżąco dokumentacji związanej z działalnością stołówki należy do zadań intendenta za którą ponosi pełną odpowiedzialność.
          2. Intendent sporządza listy uczniów korzystających z obiadów  na każdy dzień i przekazuje do zatwierdzenia przez dyrektora placówki, kartoteki magazynowe   ilościowo- wartościowe,  raporty żywieniowe, rozchody magazynowe, druki K-104,  indywidualne  karty uczniów korzystających  z wyżywienia w stołówce  zawierające na dany miesiąc przypis, odpis,   wysokość  dokonanej  wpłaty, zaległości oraz  nadpłaty.
           
    • Kontakty

      • Zespół Szkół w Maliniu,
      • Malinie 220 39-331 Chorzelów Poland
      • Szkoła Podstawowa w Maliniu: (17) 774 32 20
      • Publiczne Przedszkole w Ławnicy: (17) 747 90 10
      • Email wewnętrzny dla pracowników szkoły i na potrzeby organizowanych konkursów: zsmalinie@interia.eu
  • Galeria zdjęć

      brak danych