• Plan pracy świetlicy szkolnej

        •  

          ROCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W MALINIU W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

          1. Ogólne założenia

          Organizacja i plan pracy świetlicy szkolnej wynikają z systemu wychowawczego oraz profilaktyki szkoły. Nauczyciel-wychowawca świetlicy szkolnej organizuje pracę tak by była ściśle związana kalendarzem szkolnym i podstawą programową. W trakcie zajęć stosowane są różne metody i techniki by jak najbardziej dostosować rodzaj zajęć do zainteresowań i potrzeb uczniów.

          2. Cele i zadania świetlicy szkolnej

          Celem pracy świetlicy szkolnej będzie przede wszystkim zapewnienie uczniom opieki wychowawczej, pomocy w  nauce oraz tworzenie prawidłowych warunków do pełnego i wszechstronnego rozwoju podopiecznych.

          3. Do zadań świetlicy należeć będą:

          • Zapewnianie bezpieczeństwa uczniom podczas pobytu na świetlicy
          • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w szkole i w świetlicy.
          • Integracja uczniów oraz tworzenie przyjaznej atmosfery do pełnego rozwoju osobowości.
          • Eliminacja zachowań niepożądanych i niebezpiecznych.
          • Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków.
          • Rozwijanie zdolności, umiejętności i zainteresowań uczniów.
          • Ćwiczenie oraz wzmacnianie pamięci i zdolności umysłowych.
          • Kształcenie rozwijające samodzielną kreatywność oraz innowacyjność uczniów.
          • Zapewnianie uczniom aktywnego wypoczynku z wykorzystaniem rozmaitych metod
          • i form zajęć.
          • Nauka współpracy i współdziałania w grupie jak również samodzielnego myślenia
          • i zdrowej rywalizacji. 

          4. Proponowane formy pracy do realizacji założeń programowych:

          1. Wspólne odrabianie zadań domowych.
          2. Pogadanki, dyskusje i rozmowy tematyczne.
          3. Gry i zabawy integracyjne, słowne, edukacyjne.
          4. Mapy myśli, burze mózgów.
          5. Zajęcia manualne, multimedialne, plastyczne, muzyczne, czytelnicze i relaksacyjne.
          6. Zajęcia ruchowe (gry i zabawy ruchowe, zajęcia na świeżym powietrzu).
          7. Konkursy, teleturnieje, zagadki i quizy.
          8. Trening umysłu i pamięci.
          9. Zajęcia wynikające z kalendarza szkolnego oraz planu zajęć świetlicy szkolnej.

              Tematyka zajęć opiekuńczo-wychowawczych w świetlicy szkolnej:

          MIESIĄC

           

          Krąg Tematyczny

           

          Tematy i Zadania

          W

          R

          Z

          E

          S

          I

          E

          Ń/

          P

          A

          Ź

          D

          Z

          I

          E

          R

          N

          I

          K

          Witaj szkoło! Wspomnienia
          z wakacji.

          • Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego.
          • Poznajemy nową szkołę – wprowadzenie nowych uczniów w zasady funkcjonowania szkoły.
          • Opowieści dziwnej treści, czyli co robiliśmy w wakacje – rozmowa grupowa.
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Bezpieczni w szkole.

           

          • Zapoznanie z zasadami i regulaminem obowiązującymi na świetlicy.
          • Po co nam zasady w szkole i na świetlicy – burza mózgów, mapa myśli.
          • Dobry i zły kolega – rozmowa o współpracy w świetlicy.
          • Niebezpieczne sytuacje w szkole – przykłady i sposoby radzenia sobie z nimi.
          • Szanujmy język – słowa ze słowa.
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Trening umysłu. Odrabianie zadań domowych.

           

          Bezpieczni w szkole i poza szkołą. Bezpieczni na drodze.

          • ,,Jestem widoczny na drodze’’ - przypomnienie podstawowych zasad ruchu drogowego.
          • Pobudzenie wyobraźni poprzez wymyślanie innowacyjnych pojazdów.
          • Wypadki na drodze. Jak ich uniknąć? – zajęcia sytuacyjne.
          • Quiz drogowy.
          • Potrafię i pomagam. Numery alarmowe – prace plastyczne.
          • Wyrażamy emocje obrazkami.
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Trening umysłu. Odrabianie zadań domowych.

           

           

          Żegnamy lato. Witamy jesień.

           

          • Koniec lata. Czas na jesień – spacer i rozmowa tematyczna.
          • Jesienne zagadki i quiz tematyczny.
          • Jesienne dekoracje – prace plastyczne.
          • Jesienne listki.
          • Fotografie jesienne – zajęcia na świeżym powietrzu.
          • Czytamy o jesieni – wiersze i cytaty (zajęcia czytelnicze).
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Trening umysłu. Odrabianie zadań domowych.

          Czytajmy!

           

          • Wiersze o jesieni (kontynuacja; prace plastyczne do wierszy).
          • Słowa ze słowa czyli jak można bawić się językiem.
          • Łamańce językowe.
          • Czytamy przysłowia (zajęcia językowe – znaczenie przysłów, szukanie przysłów).
          • Czytamy fragmenty ulubionych książek.
          • Dawno, dawno temu.. czyli piszemy bajki.
          • Dzień chłopaka – wzmianka o tradycji.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Trening umysłu. Odrabianie zadań domowych.

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          P

          A

          Ź

          D

          Z

          I

          E

          R

          N

          I

          K

           

           

          Z muzyką przez życie - muzyka wokół nas.

           

          • Muzyka – skojarzenia, mapa myśli.
          • Muzyka łagodzi obyczaje – znaczenie przysłowia.
          • Rodzaje i gatunki muzyki  - konkurs, quiz.
          • Zwierzaki mniejsze i  większe – krzyżówka .
          • Prawa zwierząt – nasze pomysły.
          • Znamy różne zwierzaki – konkurs.
          • Ciekawostki o zwierzętach – rozmowa.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Dzień Edukacji Narodowej. Dzień nauczyciela.

           

          • Edukacja – praca w grupach, mapa myśli i skojarzenia.
          • Szkoła – za i przeciw czyli co myślimy o szkole.
          • Kto to jest nauczyciel? – filmik i rozmowa tematyczna.
          • Kto pracuje w szkole? – zapoznanie dzieci z pracą nauczycieli i innych pracowników szkoły.
          • Jaki powinien być nauczyciel – mój ulubiony nauczyciel.
          • Gazetka z okazji dnia nauczyciela.
          • Listy do nauczycieli .
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Wielcy ludzie – Jan Paweł II.

          Internet i komputer  – dobro czy zło.

           

          • Kim jest Jan Paweł II – zajęcia multimedialne, praca z  filmem.
          • Praca z filmem – film na temat życia Jana Pawła II i układanka chronologiczna na podstawie filmu.
          • Konkurs wiedzy o Janie Pawle II.
          • Po co nam komputer i Internet? – rozmowa tematyczna.
          • Bezpieczny Internet – ulotka.
          • Projektujemy strony Internetowe.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Nie boimy się przyszłości. Pamiętamy o przeszłości.

           

          • Jak się relaksować?
          • Halloween – tradycja i kultura z innego kraju.
          • Wiersze, wierszyki, bajki i  historie związane z Halloween.
          • Przebranie na Halloween – praca plastyczna.
          • Symbolika Święta Wszystkich Świętych – omówienie tematyki święta, kultywowanie tradycji.
          • Sposoby kultywowania pamięci o zmarłych – dyskusja.
          • Zasady zachowania w miejscach pamięci – tworzenie zasad, praca w grupach.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

           

          L

          I

          S

          T

          O

          P

          A

          D

           

           

          Wyobraźni czas!!

           

          • Jaka to bajka? Jaka to postać?– gry i zabawy z okazji dnia postaci z bajek.
          • Czytanie ulubionych fragmentów i cytatów z bajek.
          • Najlepszy wynalazek świata? Co wynaleźli Polacy Rozmowa i mini  quiz.
          • Światowe rekordy Guinnessa – wprowadzenie i zajęcia multimedialne.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

           

          Dumni ze swojego pochodzenia. Wielcy Polacy.

           

          • Ojczyzna. Wprowadzenie do tematyki święta Niepodległości – dyskusja grupowa.
          • Omówienie  podstawowych pojęć związanych z ojczyzną – (ojczyzna, godło, flaga, tożsamość narodowa itp.), praca w grupach, mapa myśli/burza mózgów.
          • Poznajemy pieśni patriotyczne – zajęcia muzyczne.
          • Gazetka i dekoracje z okazji Dnia Niepodległości.
          • Wielcy Polacy – kogo znamy? Rozmowa.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Życzliwość nie  boli. Życzliwi i tolerancyjni zawsze i wszędzie.

           

          • Życzliwość i tolerancja– wyjaśnienie pojęcia i  skojarzenia (mapa myśli).
          • Przypomnienie zasad dobrego zachowania. Kodeks Życzliwego Człowieka – praca w parach.
          • Order życzliwości – wybory najbardziej życzliwego człowieka w grupie (ćwiczenie autoprezentacji).
          • Nasze mocne strony – zajęcia integracyjne jako forma wstępu do tematyki tolerancji.
          • Tolerancyjny i życzliwy człowiek – praca plastyczna z gazet (wyklejanka).
          • Scenki rodzajowe dotyczące tolerancyjnych i nietolerancyjnych zachowań.
          • Wszyscy inni, każdy równy – kartka dla nowego przyjaciela.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Totalna magia, czyli andrzejkowy zawrót głowy.

           

          • Pluszaki z dzieciństwa – rozmowa.
          • Co zrobić z pluszakami po latach? – burza  mózgów.
          • Bajki o misiach – mini konkurs.
          • Gry, zabawy i wróżby Andrzejkowe” – wspólne wyszukiwanie mniej lub bardziej znanych zwyczajów, zajęcia multimedialne.
          • Jesteśmy magikami – zajęcia integracyjne.
          • Co nasz czeka w przyszłości? – praca plastyczna lub pisana.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          L

          I

          S

          T

          O

          P

          A

          D/

          G

          R

          U

          D

          Z

          I

          E

          Ń

           

           

           

           

           

           

           

           

          Chodzące anioły – wolontariusze i inne grudniowe tradycje.

           

          • Co wiemy o górnictwie, kopalni i górnikach – burza mózgów i rozmowa kierowana na podstawie tekstów.
          • Niebezpieczne zawody – krzyżówka.
          • Mikołajkowe tradycje – wprowadzenie.
          • Wolontariat – wyjaśnienie i przykłady z życia.
          • Wady i zalety wolontariatu - dlaczego warto pomagać?
          • Aniołki z papieru – origami, zajęcia manualne i plastyczne.
          • Tradycje  mikołajkowe w Polsce.
          • Zimowo-mikołajkowe dekoracje – zajęcia plastyczne i muzyczne.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Grudniowo-zimowych tradycji ciąg dalszy.

           

          • Prawa człowieka – wprowadzenie, wyjaśnienie pojęcia.
          • Układanie praw z rozsypanki wyrazowej.
          • Plakat – prawa człowieka (z wykorzystaniem wykreślanki).
          • Za co lubimy zimę? Bezpieczeństwo zimą. Na co trzeba zwracać uwagę – burza mózgów.
          • Sporty zimowe – krzyżówka.
          • Pani Zima – praca plastyczna, konkurs.
          • Gazetka zimowo-świąteczna.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

           

           

          Jest taki dzień… Święta.

           

           

           

          • Dekoracje, ozdoby i plakaty tematyczne.
          • Kraje wiecznej zimy – ciekawostki.
          • Tradycje i obyczaje świąteczne – burza mózgów.
          • Wiersze i opowiadania świąteczne – zajęcia czytelnicze.
          • List do Świętego Mikołaja.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Co raz bliżej święta.

          • Świąteczno-zimowe gry, zagadki i quizy.
          • Piosenki i kolędy z okazji świąt – zajęcia muzyczne.
          • Bajki świąteczne – zajęcia multimedialne.
          • Ćwiczymy celność i sprawność – „śnieżkami do celu”.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Przerwa świąteczna

          S

          T

          Y

          C

          Z

          E

          Ń/

          L

          U

          T

          Y

           

          Nowy rok – nowy ja, czyli postanowienia noworoczne.

          • Jak spędziliśmy Sylwestra – opowieści dzieci.
          • Z czego jesteśmy dumni, co udało nam się zrealizować.
          • Postanowienia noworoczne – praca indywidualna i w grupach.
          • Wiersz „Dwunastu Braci” Jerzego Kiersta – zajęcia czytelnicze.
          • Rysowane miesiące – rysunek na podstawie wiersza.
          • Nowy  Rok – gry słowne, rebusy i krzyżówki.
          • Zagadkowe miesiące – gry słowne dotyczące miesięcy w roku.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Bezpieczna zima.

           

          • Przypomnienie zasad właściwego zachowania zimą.
          • Kalambury o sportach zimowych.
          • Praca z tekstem – analiza przysłów zimowych.
          • Jak spędzać czas wolny zimą – dopisz pomysł do litery alfabetu.
          • Jak dbać o  siebie zimą – złote rady, quiz.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Pozytywne myślenie kluczem do sukcesu.

           

          • Tydzień podchwytliwych pytań.
          • Zagadki i łamigłówki autorstwa uczniów.
          • Pozytywne myślenie – burza mózgów.
          • Motywujemy innych – zajęcia integracyjne.
          • Złote zasady pozytywnego nastawienia – przepis na sukces.
          • Reklama kluczem do bogactwa – dzień handlowca.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Bezpieczna zima.

           

          • Przypomnienie zasad właściwego zachowania zimą.
          • Kalambury o sportach zimowych.
          • Praca z tekstem – analiza przysłów zimowych.
          • Jak spędzać czas wolny zimą – dopisz pomysł do litery alfabetu.
          • Jak dbać o  siebie zimą – złote rady, quiz.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.

          Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Baśnie, bajki. Czego uczą bajki? 

          • Ulubione baśnie i bajki – rozmowa.
          • Konkurs Puchatkowy z okazji Dnia Kubusia  Puchatka.
          • Złote myśli z bajek – plakaty.
          • Tworzymy własne bajki.
          • Bajkowe krzyżówki i kalambury – zabawy słowne.
          • Zima – prawda czy fałsz.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Walentynki – dzień zakochanych.

          • Co to jest miłość – w opinii małych dzieci.
          • Walentynki – idealna randka, co jest romantyczne.
          • Dzień zakochanych – gry i zabawy integracyjne i słowne.
          • Serduszka walentynkowe – zajęcia manualne i origami.
          • Jak okazujemy miłość innym ludziom.
          • Miłość – gazetka i dekoracje + orgiami.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          FERIE ZIMOWE

           

           

           

          FERIE ZIMOWE

           

           

          L

          U

          T

          Y/

          M

          A

          R

          Z

          E

          C

           

           

           

          Zero dla dyskryminacji.

           

          • Dyskryminacja NIE. Tolerancja TAK – plakat ‘’Zero dla dyskryminacji’’.
          • Co jest dobrego w byciu innym? – mapa myśli.
          • Czym  różnię się od innych? – podaj 10 rzeczy które różnią Cię od reszty grupy.
          • Różnice nie są złe – prawda czy fałsz o stereotypach.
          • Dzień gier z okazji dnia mistrza gry.
          • Tworzymy nową grę.
          • Co oznacza ‘’być mistrzem’’ – wybieramy mistrzów wszystkiego.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Kobiety i matematyka.

           

          • ABC dobrych manier, czyli jak być gentlemanem.
          • Kobiety w różnych zawodach – krzyżówka.
          • Znane kobiety – praca z tekstem, zajęcia multimedialne.
          • Kwiat dla każdej kobiety – zajęcia manualne/orgiami.
          • Matematyka królową nauk – rozmowa.
          • Gdzie widzimy matematykę?
          • Quiz matematyczny.
          • Iluzje mniej lub bardziej znane - zajęcia multimedialne.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

           

          Co z tym szczęściem?

           

           

          • Czym dla mnie jest szczęście – fiszki.
          • Szczęście – krzyżówka tematyczna.
          • Jak rozpoznać szczęście – emocje (emotki wyrażające szczęście i jego brak).
          • Szczęście i pech – przesądy (pytania tematyczne).
          • Życie jest piękne – mapa myśli/praca plastyczna.
          • Mowa ciała – jak wykryć kłamstwo?
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Czy to już wiosna?

           

          • Wiosenne dekoracje.
          • Kwiaty wiosenne – zajęcia manualne.
          • Spacer wiosenny – zajęcia w terenie, rozmowa o zmianach w przyrodzie.
          • Legalne wagary, czyli jak można spędzać czas wiosną – krzyżówka.
          • Wiosna – prawda czy fałsz i  inne quizy.
          • Co widzimy w gwiazdach – rysujemy gwiazdozbiory.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           M

          A

          R

          Z

          E

          C/

          K

          W

          I

          E

          C

          I

          E

          Ń

           

          Wiosno! – ach to Ty

          • Wspólne układanie listy prac wykonywanych wiosną na działkach i ogródkach – burza mózgów.
          • Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, ptaki zwiastuny wiosny.
          • 2 kwietnia – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci.
          • Wykonanie wiosennych drzewek – wycinanka z kolorowych gazet.
          • „ Wiosna w sadzie”
          • Zabawy na spostrzegawczość, pamięć i koncentrację, gry planszowe.
          • Nauka piosenki o Wiośnie.
          • Gry i zabawy na świeżym powietrzu.

           

          By żyło się lepiej, czyli tydzień dla zdrowia.

           

          • Analiza i interpretacja powiedzenia ‘’W zdrowym ciele zdrowy duch’’ – pogadanka i wymiana myśli na temat zdrowego stylu życia.
          • Zasady zdrowego stylu życia – quiz.
          • Piramida żywności (wskazanie na wartość zdrowego odżywiania w ramach walki z otyłością).
          • Przepis na wieczne życie – tworzenie rymowanek.
          • Ruch to zdrowie/Dzień tęczy - praca plastyczna (lub krzyżówka o sportach).
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Nadchodzi Wielkanoc.

          • Święta sposobem umacniania więzi rodzinnych – dyskusja.
          • Ozdoby i kartki świąteczne.
          • Jak przygotowujemy się do świąt? – praca w grupach.
          • Ciekawostki świąteczne z różnych krajów – zajęcia multimedialne.
          • Wykonanie kartki świątecznej. Twórczość plastyczna o tematyce wielkanocnej: kurczaki, pisanki, zajączki. baranki, palma, koszyczki itp.
          • Czytanie wierszy o Wielkanocy.

           

          Przerwa świąteczna

           

          Ziemia – nasz wspólny dom.

           

          • Wywiad z Matką Naturą.
          • Ratujmy przyrodę, ratujmy Ziemię – plakat.
          • Rebusy i quizy – ochrona środowiska, gatunki roślin itp.
          • Alternatywne źródła energii – plakaty.
          • Co powoduje hałas – rysowana mapa myśli.
          • Szkodliwość hałasu – prawda fałsz.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          W świetlicy jest wesoło.

          • Dobry kolega, koleżanka, co to znaczy „ Polegać na kimś jak na Zawiszy”.
          • Czas wolny, jak go pożytecznie wykorzystać?
          • Słucham i rozumiem innych, szanuję i pomagam, jestem wzorem dla swoich młodszych kolegów – rozmowa kierowana o bezpieczeństwie, akceptacji i tolerancji.
          • Praca plastyczna – „ Świetlica moich marzeń”.
          • Gry i zabawy stolikowe.
          • Nauka piosenki  „ Kolorowe kredki”.
          • Zabawy integracyjne.

          M

          A

          J

           

          Majowe święta narodowe

           

          My, obywatele Unii Europejskiej…

           

          • Podróże po Europie – rozmowa grupowa.
          • Czym jest Unia Europejska? – mapa myśli i notatka historyczna.
          • Flagi państw Unii Europejskiej – quiz.
          • Skojarzenia i zagadki związane z UE.
          • Mój ulubiony kraj UE – praca indywidualna i praca plastyczna.
          • Wady i zalety przynależności do Unii Europejskiej.
          • Kodeks Europejczyka (ze wskazaniem na tolerancję odmiennych ras).
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Najważniejsze wartości w życiu – rodzina i przyjaźń.

           

          • Uświadomienie dzieciom potrzeby przyjaźni.
          • Dobry i  zły przyjaciel – tabela.
          • Charakterystyka mojego przyjaciela – rysunek z opisem.
          • Przyjaźń formą wzmocnienia poczucia własnej wartości – dyskusja.
          • Rodzina – krzyżówka.
          • Rodzina, pokrewieństwo – prawda czy fałsz.
          • Tematyczne  zajęcia czytelnicze.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Dobre uczynki tam
          i tu.

           

          • Pomysły na dobre uczynki – burza mózgów.
          • „Czy szanujemy siebie nawzajem” kultura, wartości i normy.
          • Zagrożenia środowiska. Jak ratować planetę? – wprowadzenie do parków narodowych.
          • Parki narodowe – zajęcia z tekstem.
          • Test wiedzy o parkach narodowych.
          • Mój własny park narodowy.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Książka – moim przyjacielem.

          • Kształtowanie nawyków szanowania książek.
          • Książka dawniej i dziś – burza mózgów, wypisywanie różnic.
          • Twórcy literatury dla dzieci – bibliografia.
          • Jak powstaje książka czyli od karteczki do książeczki.

          Egzamin Ósmoklasisty

          M

          A

          J/

          C

          Z

          E

          R

          W

          I

          E

          C

          Książka – moim przyjacielem

          • Projektowanie okładki ulubionej książki.
          • Zaprojektowanie i wykonanie zakładki do książki.
          • Ulubiony bohater z książki – wydzieranka.

          Dzień dziecka - Kiedy śmieje się dziecko…

           

          • Przypomnienie podstawowych praw dziecka.
          • Dla dzieci z daleka – co powiedziałbyś dzieciom z innych krajów – dyskusja/list.
          • Kultura i maniery – skojarzenia.
          • Proszę, dziękuję, przepraszam – scenki rodzajowe.
          • Kodeks kulturalnego człowieka – praca w grupach.
          • Plakat o dobrych manierach i dobrym zachowaniu.
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

           

          Przewodnik letnio-wakacyjny.

           

          • Podróże małe i duże. Co robimy latem? – rozmowa tematyczna.
          • Plany na wakacje - gdzie zabrać przyjaciela.
          • Krzyżówka wakacyjno-letnia.
          • Wakacje w górach czy nad morzem – praca w grupach na podstawie przygotowanych plakatów.
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Bezpieczne wakacje.

          • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa – nad wodą, w górach itp.
          • Numery alarmowe – przypomnienie.
          • Przygotowania do zakończenia roku szkolnego.
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, na powietrzu, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe. Odrabianie zadań domowych.

          Kończymy rok szkolny.

          • Przygotowania do zakończenia roku szkolnego.
          • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
          • Ćwiczenia oparte o trening umysłu – „Jak Ćwiczyć Zdolności Umysłowe”, „Jak ćwiczyć Pamięć”.
          • Zajęcia integracyjne, multimedialne, plastyczne, czytelnicze, zabawy i gry słowne i planszowe.

           

           

           

          *Roczny plan pracy świetlicy ma charakter otwarty i może być modyfikowany w trakcie realizacji.

           

           

           

           

           

           

    • Kontakty

      • Zespół Szkół w Maliniu,
      • Malinie 220 39-331 Chorzelów Poland
      • Szkoła Podstawowa w Maliniu: (17) 774 32 20
      • Publiczne Przedszkole w Ławnicy: (17) 747 90 10
      • Email wewnętrzny dla pracowników szkoły i na potrzeby organizowanych konkursów: zsmalinie@interia.eu
  • Galeria zdjęć

      brak danych